Друштво

Трибина "Безбедност у саобраћају"

Датум: . Објављено у Друштво.

Трибина "Безбедност у саобраћају"Амерички председник Линдон Џонсон је рекао : "Нема изума који је толико унапредио човечанство, а уједно га толико унесрећио, као што је аутомобил". Ово је извод из излагање Проф. др Милана Вујанића, са Саобраћајног факултета, на трибини "Безбедност у саобраћају", одржаног 31. марта у организацији "Данас" конференс центра.

Пренећемо делове излагања неких од учесника на овој трибини.

Бранимир Милетић, Заменик начелника Управе полиције , (МНОШТВО НОВИХ РЕШЕЊА) – ... Неке од новина у нацрту новог Закона о безбедности у саобраћају су забрана коришћења мобилних телефона, забрана продаје, коришћења и рекламирања антирадара, светлоодбојни прслук – обавеза ношења у возилу и ван њега, обавезност коришћења дневних светала дању, безбедоносна корпа за дете млађе од 3 године, ограничење брзине кретања у насељу на 50 км/х, а то је по садашњем закону 60 км/х ...
Александар Тимофејев, дирекор и гл. и одговорни уредник РТВ Студио Б , (ПИЈАНАЦ ЗА ВОЛАНОМ НЕМА ПРАВО НА ПРИВАТНОСТ) – ... Ми смо пре око годину дана покренули кампању "Безбедни у саобрљаћају". Та кампања ће имати свој крај када будемо успели да спустимо број саобраћајних несрећа за 50 посто у Београду и широј околини. Снимили смо једног пијанца који је учествовао у ланчаном судару код Београђанке, где он јадва може да говори, а објашњава како се то случајно десило и слично. Тај човек нас је тужио због тога и тренутно се налазимо на суду. Он тврди да ми нисмо имали право да емитујемо његову изјаву, зато што он има своју приватност. Ја мислим управо супротно, како и Закон о информисању налаже, кад постоји јавни интерес, приватност је у другом плану ...
Мирко Алвировић, Председник САТ медија групе , (НЕЗНАЊЕ ЈЕ КЉУЧНИ УЗРОК ПРОБЛЕМА У САОБРАЋАЈУ) – ... Годишње на путевима Србије близу 1000 људи изгуби живот. Штета од саобраћајних незгода је негде око милијарду евра. Не требају нам никакви ратови, кризе, санкције, сами то себи чинимо. Незнање нас кошта живота. У истраживању САТ медија групе и НАВАК – а, 21 одсто возача не препознаје обрнути троугао, не регистује га као једну обавезу у саобраћају. Затим, 48 одсто се не сналази у кружном току, 60 одсто не зна и никада није могло да претпостави шта ће му се десити ако при великој брзини нагло кочи. Нема искуства, нема знања ...
Тимоти Рајли, Регионални директор безбедности Амбасаде САД , (ПРОМОВИСАТИ КОНЦЕПТ ДЕФАНЗИВНЕ ВОЖЊЕ) – ... Вожња под дејством алкохола је водећи узрок смрти на друмовима у САД. Постоји систем бодовања, ако неко прави саобраћајне прекршаје, може му се десити да му судија наложи поновни одлазак у аутошколу или да чак ограничи вожњу на релацију до куће до посла и назад ...
Проф др Милан Вујанић, Саобраћајни факултет Београд , (СРБИЈА ЈЕ ИЗУЗЕТНО ОПАСНА ДРЖАВА У САОБРАЋАЈУ) – ... Нема саобраћајног васпитања. Васпитан човек је васпитан и у ауту и ван њега. Немојте ми рећи да неки човек који у самопуслузи покушава да преко реда плати гурајући се да изађе и правећи гужву то неће покушати и на раскрсници иако има троугао пре неког ко има предност ...
Драган Јовановић, Помоћник Министра за инфраструктуру , (ГОДИШЊЕ ГУБИМО ОКО 750 МИЛИОНА ЕВРА ЗБОГ САОБРАЋАЈНИХ НЕСРЕЋА) – ... Ово је потпуно нови закон и не може да се каже да је то стари закон који је допуњен, већ потпуно нови који има јаку превентиву. Ако не дођемо до добрих резултата са овако јаком превентивом онда на ред долази репресива, прво блага, па онда најјача ...
Сандра Пајовић, Асистенткиња директора Б92 за корпоративну одговорност , (МЕДИЈСКО ОТРЕЖЊЕЊЕ НЕСАВЕСНИХ ВОЗАЧА) – ... Дошло је време да се пређе граница и несавесни возачи шокирају. Осмишљено је идејно решење са унакаженим људима који су доживели саобраћајну несрећу и поруком да је након судара касно да се размишља о безбедности. У некој врсти језивих тестемонијала ови унесрећени људи апелују на возаче да пажљиво возе и не призивају несрећу...
Младен Мијатовић, Специјални извештач РТВ Пинк , (ТЕРБА ПРИКАЗАТИ ДРАСТИЧНЕ СЦЕНЕ) – ... За девет година бављења овим послом снимио сам око 750 особа које су у саобраћајним несрећама изгубиле живот. Од тих 750 особа било је неких мени врло блиских људи. Ако се догоди несрећа са 4 или 5 погинулих људи онда је то вест тај дан у електронским, сутрадан у штампаним медијима. Ако су последице теже онда се прича продужи на дан или два. После тога ништа до нове саобраћајне незгоде. Што се тиче шокантних сцена, ја сам често у дилеми и моралној и професионалној да ли пустити неке сцене или не. Моје мишљење је да треба пустити што драстичније сцене ће то возачу остати бар два дана у глави ...
Милија Лазаревић, Заменик генералног директора ЈКП "Паркинг сервис" Београд , (НАСИЛНИЧКО ПАРКИРАЊЕ УГРОЖАВА БЕЗБЕДНОСТ) – ... Непрописно паркирање у великој мери смањује проточност саобраћаја, отежава приступ важним путевима, кружним токовима итд. Последице су саобраћајне гужве и повећана угроженост свих учесника у саобраћају. Омета се и пролаз интервентних екипа, хитне помоћи и ватрогасаца. Поменућу и паркирање изнад хидратантске мреже, на местима за инвалиде, на пешачким прелазима, на тротоарима – за ово ћу употребити јединствен термин – насилничко паркирање. Неопходна је координирана акција полиције, инспекција, неопходних служби и прекршајних органа. До сада је нешто свега овога увек недостајало. Или је проблем у надлежности, па је некада тешко утврдити ко треба да поступа у конкретном случају, а некада је очигледан недостатк лица овлашћених за поступања у конкретном случају ...