logo

Актуелности

Шина повезује Београд


Протокол о сарадњи ради унапређења јавног железничког превоза у Београду потписали су у петак градоначелник Драган Ђилас и генерални директор Јавног предузећа "Железнице Србије" Милован Марковић. Протокол подразумева набавку нових и ремонт постојећих електрогарнитура, као и унапређивање железничке инфраструктуре.

Ђилас је подсетио на своје предизборно обећање да ће приоритет града у наредном периоду бити развој градске железнице у циљу решавања проблема саобраћаја. Према његовим речима унапређивање јавног железничког превоза један је од најважнијих пројеката у наредне три године.

Град ће уложити око тридесет милиона евра у железничку инфраструктуру, а захваљујући кредиту Европске банке за обнову и развој купиће и 20 нових електрогарнитура.

– У протеклом периоду развили смо врло детаљан пројекат градске железнице, са прецизним роковима и јасним инвестицијама. Пројекат је подељен у три фазе, а већ за годину дана имаћемо прве резултате који се односе на квалитетно повезивање железничким превозом од Батајнице, преко Новог Београда, Прокопа до Панчевачког моста и с друге стране до Раковице. У следећим фазама улагаће се у правце ка Лазаревцу, Младеновцу, Сопоту, Барајеву, чиме ће се омогућити да људи који живе у периферним деловима града брзо стигну до центра. Железница је велики потенцијал и изузетно је значајна за Београд, а могућност да неко, примера ради, из Земуна стигне за 15 минута у центар града нема никакву конкуренцију. Улагањима у градску железницу и у перспективи метроом и мостовима које ћемо изградити, моћи ћемо делимично да решимо проблем саобраћаја. Кажем делимично јер и сами грађани морају да схвате да аутомобил није најбоље превозно средство за долазак у центар града – рекао је Драган Ђилас.

У првој фази , са роком завршетка од једне, односно две године, предвиђена је реализација две линије: Батајница – Панчевачки мост и Београд центар – Раковица – Железник (Ресник). Интервал кретања возила је 15 минута и омогућиће да се првом линијом стигне за 35 минута, а другом за 15 минута.

У другој фази , чија је реализација планирана две године након прве фазе, предвиђене су, такође, две линије: Батајница – Крњача (продужетак од Панчевачког моста до Крњаче) и Београд центар – Рипањ (продужетак од Раковице до Рипња). Возови би се такође кретали у интервалу од 15 минута.

У трећој фази планиране су три линије: Лајковац – Лазаревац – Ресник, Младеновац – Ресник и Умчари – Раковица. Укупна дужина ових траса износи 120 километара, а укупне инвестиције, које подразумевају набавку електрогарнитура и улагања у пругу и стајалишта, износе 109,12 милиона евра.

  • Датум креирања: .
Права коришћења: Градска општина Младеновац. ©2005-2021.
Контакт: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Информације од јавног значаја: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Техничка подршка: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.