logo

Актуелности

Усвојен ребаланс буџета Београда

Усвојен ребаланс буџета БеоградаОдборници Скупштине града усвојили су синоћ Одлуку о ребалансу буџета за 2009. годину. Након трећег овогодишње усаглашавање прихода и расхода у градској каси ће се наћи 67.470.079.000 динара. Према речима помоћника градског секретара за финансије, Душка Никодијевића, овим ребалансом предвиђен је дефицит од 11,4 милијарде динара, што је за 260 милона динара мање од претходног ребаланса.

Он је рекао да у структури прихода највећи пад бележе порез на пренос апсолутних права, имовине и локалне таксе, а повећање прихода бележи накнада за уређење градског грађевинског земљишта. Са друге стране на страни расхода највеће смањење је у улагању у основна средства, 241,5 милиона динара.

Александар Антић, председник Скупштине града, рекао је да је ова година била тешка и да су, због кризе, смањени изворни приходи и приходи из трансфера републике. Антић је додао да је ово финална овогодишња прерасподела средстава међу буџетским корисницима, односно да се ребалансом вишак новца пребацује тамо где је нужно.

На јучерашњем заседању усвојена је и Одлуку о условима у погледу висине објекта и удаљености од суседног објекта у поступку накнадног издавања грађевинске и употребне дозволе . Образлажући предлог одлуке, Оливер Глишић, члан Градског већа, рекао је да се њоме уводе зоне бесправне изградње, као и оне за које је обавезна израда студија, и нагласио да одлука предвиђа издвајање и зоне такозваних вредних градских блокова и целина.

Према његовим речима, највећа слобода општинама је дата у зонама бесправне градње где се највише може одступити од прописане висине објекта и удаљености од суседних објеката, док су строжији критеријуми у случају вредних градских целина.

Допуном програма уређивања и давања у закуп грађевинског земљишта за 2009. годину укупна средства планирана овим програмом износиће око 12,56 милијарди динара, што се изменама и допунама није ни променило.

Према речима Бориса Милутиновића, помоћника директора Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, ова одлука заправо представља прерасподелу ставки и активности Дирекције. Тако су за израду планске документације средства смањена са 326 на 220 милиона динара, за објекте и мрежу канализације са 1,795 милијарди на 1,6 милијарди динара, за припремање грађевинског земљишта за доделу са 29 на 10 милиона динара и за програм уређивања јавног грађевинског земљишта за изградњу капиталних саобраћајница са 5,47 на 5,06 милијарди динара.

Са друге стране, повећана су средства за саобраћајнице са припадајућом инфраструктуром са 2,7 на 3,1 милијарду динара и за изградњу гробаља са 770 милиона на 1,26 милијарди динара. За објекте водоснабедевања који су у израдњи такође је повећан износ и то за пету етапу регионалног водовода Макиш–Младеновац , резервоар "Топчидерска звезда" и за реконструкцију цевовода на мосту "Газела" и ППВ "Беле воде".

Одборници су јуче усвојили и Предлог и закључак за приступање промени Статута града Београда . Како је казао Зоран Костић, члан Градског већа, све одборничке групе у Скупштини града имају по једног представника у новообразованој комисији која ће припремити нацрт одлуке. Према закључку, комисија ће до 22. јануара 2010. године израдити нацрт одлуке о промени статута. Измена статута неопходна је због нових закона које је републички парламент донео, а пре свега због нових надлежности града по основу закона о планирању и изградњи, матичним књигама, комуналној полицији и буџетском систему, који предвиђа увођење интерне ревизије, али и по другим основама уколико се укаже потреба.

  • Датум креирања: .
Права коришћења: Градска општина Младеновац. ©2005-2021.
Контакт: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Информације од јавног значаја: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Техничка подршка: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.