logo

Актуелности

"Бубе" стижу у Младеновaц

"Бубе" стижу у МладеновaцПредстојећег викенда бубе из Србије и околних земаља ће "измилети" на улице Младеновца на радост свих љубитеља чувеног Фолксвагеновог модела, аутомобила који је по многима обележио 20. век. Традиционална манифестација Градске општине Младеновац, "Ваздухом хлађена страст", праћена богатим програмом и неизбежном изложбом у центру града, одржава се у нашем граду од 11. до 13. јуна.

Караван олдтајмера стиже у петак у камп код ОШ "Коста Ђукић". Исто вече учеснике очекује роштиљијада, а да вечера не буде превише сува побринуће се ловци Младеновца, наравно све уз доста добре музике. Сутрадан, у суботу од 10 часова лимузине силазе у центар град где ће учесници попунити пријаве и добити поклоне које организатори припремају. Два сата касније конвој креће у обилазак историјских локалитета у нашој околини, а како је јуни месец ове године у знаку светског фудбала, припремљен је и терен у Немникућама где ће се одиграти "међународна" утакмица између домаћих возача и гостију из Европе. Учесници неће ни ове године заобићи Космај где ће охладити љуте машине, да би се око око 15,30 х. вратили у Младеновац, у Спортски центар где учеснике скупа очекује ручак.

Након ручка конвој се враћа се у камп где је припремљено још игара. Уз игру и забаву поделиће се и признања учесницима скупа. Ове године бирају се најбољи у више категорија, између осталог за најбољу Бубу произведену до 59, бубу кабрио, најбољи Бус, најбољу конверзија или Баги, нај екипа скупа и наравно најбољу даму скупа. Све ово наравно уз доста музике.

Историја овог, по многима најбољег аутомобила свих времена, почиње тридесетих година прошлог века у Немачкој. Свет је тресла тешка економска криза, а Немачка се припремала за рат. У том периоду, зарад пропаганде и социјалног мира, Адолф Хитлер је наредио развој тзв. народног аутомобила одакле је фабрика и добила име (Volkswagen). Посао је 1933. године додељен фирми NSU која се у то доба бавила искључиво производњом мотоцикала, а за дизајн и конструкцију првог немачког народног аутомобила задужен је др Ferdinand Porsche.

По завршетку Другог светског рата, разореној Немачкој се морао дати економски подстрек, а логично решење је било оживљавање ауто индустрије и 1945. године креће масовна производња војног модела VW 51 прилагођеног цивилној употреби. Мотор од 1.131 цм3 и 25КС је важио за неподерив (што је малтене и био). Производња је расла са годинама, а аутомобил је сваким даном постајао све харизматичнији. Захваљујући симпатичном изгледу, постепено се увлачио под кожу купаца којих је било све више. Осим у домовини, своју највећу популарност буба је доживела у САД, и то шездесетих година. Аутомобил су једнако волели и незапослени и милионери, и рудари и директори, као и млади и стари. Хипици су бубу доживљавали као властити симбол, па се на улицама могло видети на хиљаде примерака обојених у најлуђе боје, прошараних цвећем и знаковима мира.

  • Датум креирања: .
Права коришћења: Градска општина Младеновац. ©2005-2021.
Контакт: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Информације од јавног значаја: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели. Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Техничка подршка: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.