logo

Aktuelnosti

Izveštaj o radu Štaba za vanredne situacije na teritoriji gradske opštine Mladenovac(izveštajni period 16.3.2020. – 30.3.2020.)

alt

Odlukom o proglašenju vanrednog stanja ("Sl. glasnik RS" br. 29/20), proglašeno je vanredno stanje na teritoriji Republike Srbije zbog pojave epidemije korona virusom Covid 19. U skladu sa ovom odlukom, Vlada RS donela je Uredbu o merama za vreme vanrednog stanja ("Sl. glasnik RS" br. 31/20 od 16.3.2020.).

Gradski Štab za vanredne situacije, 15.3.2020. godine doneo je Naredbu o organizaciji svih sekretarijata za vreme trajanja vanrednog stanja, s čim u vezi Štab za vanredne situacije na teritoriji gradske opštine Mladenovac dana 16.3.2020. godine donosi Naredbu br. III-09-820-1-32/1/2020 kojom se obavezuju sva pravna lica, javne službe, javna preduzeća i ustanove na teritoriji gradske opštine Mladenovac da u svemu postupaju po Naredbi gradskog štaba za vanredne situacije u vezi sprečavanja, suzbijanja i gašenja epidemije COVID-19, sa taksativno nabrojanim obavezama koje odmah stupaju na snagu. Na istoj sednici Štab je doneo Odluku o imenovanju poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite za područje gradske opštine Mladenovac, br. III-09-820-1-32/1-1/2020. Na istoj sednici doneta je Odluka o formiranju Kol centra gradske opštine Mladenovac.

Kol centar gradske opštine Mladenovac počeo je sa radom 17.3.2020. godine. Za potrebe rada ovog centra otvoreno je ukupno 10 telefonskih linija i za rad u istom su angažovani volonteri i deo zaposlenih. Metod rada Kol centra je baziran na primanju poziva građana. Istovremeno, sa dodatnih pet linija pozivani su penzioneri stariji od 65 godina koje smo na taj način upoznavali o preduzetim merama, brojevima telefona Kol centra putem kojeg mogu zatražiti pomoć i načinu na koji mogu dobiti pomoć od opštine Mladenovac.
Radno vreme Kol centra je od 8,00 do 17,00 časova svakog dana. (Napomena: u kasnijim danima, uvođenjem policijskog časa od 17,00 časova, ustanovljeno je radno vreme Kol centra od 8,00 do 16,00 časova).

S početkom rada Kol centar formiran je i Volonterski servis i to za:
- Dostavu paketa hrane i dezinfekcionih sredstava sa 20 timova po 2 volontera
- Za usluge dostave lekova i kupovine životnih namirnica koje su potrebne stanovnicima Mladenovca 8 timova po 2 volontera, po potrebi i više.
- Za potrebe informisanja građana odštampano je i podeljeno 25000 flajera sa najvažnijim informacijama.

Po Naredbi Gradskog Štaba br. 82-2146/2020 od 17.3.2020. godine, Štab za vanredne situacije na teritoriji GO Mladenovac je istoga dana Naredbom broj br. III-09-820-1-32/2/2020 obavezao rukovodstvo Sportsko rekreacionog centra "Ljubomir Ivanović Gedža" da objekat ove ustanove u ul. Vuka Karadžića br. 73 u Mladenovcu, stavi na raspolaganje Štabu za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac radi pretvaranja istog u Distributivni centar (Po naredbi je ustanova odmah postupila).
U Distributivnom centru vrši se prijem robe i priprema paketa koje timovi volontera dalje distribuiraju do građana Mladenovca. U ovom centru za navedene potrebe angažovano je 20 volontera. Prostor mladenovačkog Sportskog centra, odakle se distribuiraju paketi, prethodno je dezinfikovan i ispoštovane su sve higijenske procedure tokom pakovanja.
Takođe, propisane su obavezne mere predostrožnosti tokom epidemije korona virusa u Distributivnom centru u Mladenovcu:

1. Kontrola ulazaka i izlazaka iz centra
-Ulazak isključivo uz odobrenje
-Obavezna evidencija sa vremenom ulaska i izlaska
- Zabrana nepotrebnog zadržavanja besposlenim licima
- Zadužiti lice za sprovođenje i kontrolu naređenih mera
- Kontrolisati sve moguće ulaze i izlaze. Koristiti samo glavni ulaz, a rezervne samo za slučaj nužde
2. Obavezna dezinfekciona barijera na ulazu (svim predviđenim), postavljena tako da se mora koristiti.
- Zadužiti odgovorno lice za kontrolu nivoa dezinficijensa u barijeri.
- Obavezno istaknuti evidenciju vremena u kom se dezinficijens doliva sa potpisom odgovornog lica
3. Obavezna dezinfekcija vozila
- Obavezna evidencija vozila sa registarskom oznakom, vrstom vozila i podacima o vozaču
- Ukoliko vozač ulazi u prostor centra, za njega važe sve propisane mere kao i za ostale posetioce
- Ukoliko se koristi istovarno vozilo, kareta ili slično, obavezna dezinfekcija pri svakom ulasku
- Zadužiti odgovorno lice i voditi evidenciju dezinfekcija

4. Raditi obaveznu dezinfekciju prostora minimum dva puta dnevno, sa obaveznom dezinfekcijom na kraju radnog vremena. Zadužiti odgovorno lice i voditi evidenciju.

5. Obavezno koristiti zaštitnu opremu i ne dozvoliti ulazak i prisustvo u objektu bez nje. MASKA, RUKAVICE I NAZUVICE SU OBAVEZNE. Za radnike na kritičnim mestima obezbediti odela.

6. Obavezna kontrola zdravstvenog stanja radnika i posetilaca sa vođenjem evidencije prilikom ulaska. Zadužiti odgovorno lice.

Jedno lice može biti zaduženo za više kontrola i evidencija kao i za sprovođenje optimalnog broja aktivnosti.

Naredbom broj III-09-820-1-32/3/2020 obavezana je PO Lasta Mladenovac da Štabu za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac dostavi tačne termine u kojima, na dnevnom nivou, vrši dezinfekciju vozila gradskog prevoza i unutrašnjost zgrade autobuske stanice (po naredbi je preduzeće odmah postupilo).

Gradsko Veće grada Beograda na sednici održanoj 17.3.2020. godine donosi Zaključke br. 404-191/20-GB kojim se nalaže obustava svih započetih postupaka javnih nabavki direktnim i indirektnim korisnicima budžetskih sredstava, sa uputstvom. Ovi zaključci su bez odlaganja prosleđeni svim javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač GO Mladenovac.

Dana 18.3.2020. godine Štab za vanredne situacije GO Mladenovac:
-Instrukcijom br. III-09-820-1-32/4/2020 nalaže Centru za socijalni rad Odeljenje u Mladenovcu da bez odlaganja Štabu za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac dostavi podatke o ugroženim kategorijama stanovništva (lica starija od 65 godina koja nemaju pomoć porodice), sa njihovim adresama i brojevima telefona, kako bi se isti preko volontera i redovnih službi organizovano snabdevali namirnicama i lekovima. Centar je bez odlaganja dostavio spisak Štabu sa imenima 99 lica koja predstavljasju staračka domaćinstva iz ove kategorije;

- Naredbom br. III-09-820-1-32/5/2020 obavezuju se Uprava gradske opštine Mladenovac, javne službe, javna preduzeća i ustanove na teritoriji gradske opštine Mladenovac da Štabu za vanredne situacije bez odlaganja dostave spisak zaposlenih:

1.starijih od 60 godina i lica sa težim hroničnim bolestima koja će za vreme trajanja vanredne situacije na teritoriji Republike Srbije raditi od kuće i
2.spisak svih zaposlenih koji imaju do 45 godina starosti (koji ne spadaju u kategoriju lica koja imaju neku od hroničnih bolesti).
Lica starosti do 45 godina, ukoliko se ukaže potreba za vreme trajanja vanredne situacije, biće angažovana za potrebe gradske opštine Mladenovac u sprovođenju mera koje bude propisivao Štab za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac.

Istog dana, na preporuku Stručno operativnog tima za odbranu od epidemija, epizootija i biljnih bolesti, Štab je doneo Mere za preveniranje širenja virusa Covid 19, br. III-09-820-1-32/7/2020, koji je dostavljen Upravi, javnim preduzećima i ustanovama i istaknut na Distributivnom centru.

Naredbom br. III-09-820-1-32/8/2020 obavezani su Uprava gradske opštine Mladenovac à ¢€“ Služba za budžet i finansijske poslove i grupa za javne nabavke Odeljenja za investicije i infrastrukturu, da u okviru svojih nadležnosti pokrenu i zaključe posao angažovanja licencirane firme koja će vršiti dezinfekciju javnih površina na teritoriji gradske opštine Mladenovac, za koju je Rešenjem utvrđeno da ispunjava propisane uslove u pogledu prostorija, kadrova, opreme, zaštitnih sredstava, vrste i količine preparata i drugih potrebnih sredstava za sprovođenje dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije i to za najeksponiranije javne površine:
- Prilazi i okolina Doma zdravlja, Bolnice za hronične bolesti, Hitna služba i laboratorija
- Prilazi i okolina javnih ustanova (policija, uslužni centar, plato ispred opštine, pošta, banke, veliki tržni centri, plto trga, pijaceta, klupe u parku i na javnim površinama, )
- Dečije igraonice na otvorenom,
- Ulazi, rukohvati i stepeništa zgrada (ukupno 300 ulaza)
- Autobuska stajališta (ukupno 200)

Za potrebe Policijske stanice Mladenovac, Doma zdravlja Mladenovac, Specijalne bolnice za interne bolesti, Osnovnog javnog tužilaštva u Mladenovcu, Uprave GO Mladenovac kao i Distributivnog centra Štaba za vanredne situacije GO Mladenovac, Štab za vanredne situacije izvršio je nabavku:
- koncentrovanog dezinfekcionog sredstva 10x10 litara (10000 litara rastvora)
- dezinfekciono sredstvo Ekocid 200 komada
- zaštitne maske 3000 komada
- zaštitne rukavice 2500 komada
- zaštitna odela 50 komada
- dezinfekcionih barijera dimenzija 2x1 metar za ulaze u sve navedene ustanove

Dezinfekcija javnih površina i ulaza stambenih zgrada počela je 19. marta 2020. godine i završena je 24.3.2020. godine.
Takođe, vršena je i dezinfekcija ulica, trotoara i drugih javnih površina (dezinfekciju je hlornim preparatima vršilo JKP à ¢€žMladenovacà ¢€œ i dezinfikovano je ukupno 385209 metara kvadratnih. Potrošeno je 200 litara hlora kroz 25 cisterni od 25 tona.
Naredbom broj III-09-820-1-34/2/2020 obavezana su javna preduzeća, ustanove, Uprava da sprovode sve donete mere prevencije u cilju sprečavanja širenja virusa Covid 19, sa detaljnim uputstvom.

19.3.2020. godine, Štab je Odlukom br. III-09-820-1-33/1/2020 obrazovao Operativno tehnički tim Štaba za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac sa zadatkom sprovođenja odluka Štaba za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac i na dnevnom nivou praćenja i realizovanja odluka nadležnih organa Republike Srbije u vezi obaveznih postupanja u cilju sprečavanja širenja virusa Covid 19. Sastav operativno tehničkog tima je:
- Đorđe Burdelj, načelnik MUP RS PS Mladenovac,
- dr. Dušica Milovanović, direktor DZM Mladenovac,
- dr. Vesna Đukić, direktor Specijalne bolnice za interne bolesti u Mladenovcu,
- Mirjana Simović, načelnik Uprave GO Mladenovac,
- Snežana Adamović, šef tima volontera,
- Stefan Ivanović, šef tima logistike,
- Darko Ćebić, šef Distributivnog centra i
- Snežana Simić, operativno tehnički poslovi

Operativni tim, između ostalog, vrši i proveru postupanja po naredbama republičkog i gradskog Štaba za vanredne situacije, i to da li su licima 60+, hroničnim bolesnicima i zaposlenima koji imaju decu do 12 godina starosti, samohranim roditeljima ili roditeljima čiji bračni drug ima radnu obavezu, dostavljena rešenja poslodavaca da rad obavljaju od kuće i u tom smislu pruža im logistiku i potrebnu pravnu pomoć.
Odlukom Štaba br. III-09-820-1-34/1/2020, a u skladu sa Naredbom Štaba za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac, br. III-09-820-1-32/1/2020 od 16. marta 2020. godine, doneta je odluka o nabavci potrebnih resursa za vreme trajanja vanrednog stanja na teritoriji Republike Srbije proglašenog Odlukom o proglašenju vanrednog stanja (à ¢€žSl. glasnik RSà ¢€œ, broj 29/20) i to:
- za nabavku robe
- za nabavku goriva (benzin, dizel) za potrebe distribucije paketa za pomoć najugroženijem stanovništvu
- za nabavku usluga.
Poštujući ustanovljenu zabranu kretanja, Štab redovno obaveštava MUP RS PS Mladenovac, o licima koja će izvoditi i pratiti vršenje dezinfekcije javnih površina, ulica i objekata u Mladenovcu za vreme trajanja zabrane kretanja.

20.3.2020. godine, Štab Naredbom br. III-09-820-1-33/3/2020 obavezuje poverenike i zamenike poverenika Civilne zaštite na teritoriji gradske opštine Mladenovac da u najkraćem roku dostave podatke za lica sa teritorije svoje mesne zajednice, kojima je potrebna pomoć u osnovnim životnim namirnicama (po ovoj naredbi se kontinuirano postupa).

21.3.2020. godine, Naredbom Štaba br. III-09-820-1-35/1/2020, utvrđena je obaveza PO "Lasta" Mladenovac da na dan 22.3.2020. godine organizuje autobuski prevoz na liniji Mladenovac - Beograd za zdravstvene radnike koji su zaposleni u Beogradu, a imaju prebivalište u Mladenovcu. Nakon ovog termina, prevoz se obavlja svakodnevno po odluci Štaba za vanredne situacije grada Beograda. Utvrđeno je 11 polazaka (5:30, 5:40, 5:50 ) do zdravstvenih ustanova u Beogradu, sa povratkom iz Beograda u 20:00. Prilikom prevoza poštuju se su sve mere prevencije i zaštite (zaštitne maske, rukavice i propisana razdaljina između putnika)
22.3.2020. godine, Policijski službenici PS Mladenovac i volonteri Volonterskog servisa GO Mladenovac, u periodu od 04:00 do 07:00 časova podelili su zaštitne maske i rukavice najstarijim sugrađanima, koji su obavljali kupovinu namirnica.

23.3.2020. godine, Naredbom br. III-09-820-1-36/1/2020, obavezano je rukovodstvo JKP à ¢€žPijace Mladenovacà ¢€œ, da rad Zelene pijace u Mladenovcu, bez odlaganja organizuje prema rasporedu: četvrtak, petak i subota u periodu od 8,00 do 15,00 časova (po Naredbi Gradskog Štaba za VS, br. 82-2314 od 22.3.2020.). Takođe ovo javno preduzeće i JKP à ¢€žMladenovacà ¢€œ su obavezani da bez odlaganja Štabu dostave presek stanja materijalnih sredstava à ¢€“ vozila i ljudskih resursa koji trenutno nisu radno angažovani kako bi isti potencijalno bili stavljeni na raspolaganje Štabu za vanredne situacije. Ova naredba izdata je i sprovedena na zahtev MUP RS Sektora za vanredne situacije br. 09.7. od 23.3.2020. godine.
24.3.2020. godine u skladu sa Naredbom Štaba br. III-09-820-1-33/3/2020 počela je distribucija paketa osnovnih životnih namirnica i higijenskih proizvoda po zahtevu poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite.


25.3.2020. godine, Štab je doneo Odluku br. III-09-820-1-37/1/2020, da se Domu zdravlja Mladenovac omogući nabavka 10 komada UV sterilizacionih lampi za dezinfekciju vazduha i površina u zatvorenim prostorima (plafonsko-zidnih) tipa UVSSL 0130U01.


26.3.2020 godine, u vezi sa preporukom načelnika gradske Uprave grada Beograda ustanovljena je obaveza Uprave GO Mladenovac da rad sa strankama organizuje elektronskim putem. Uprava GO Mladenovac postupila je po preporuci.

U izveštajnom periodu bez odlaganja je postupano po naredbama, preporukama, zahtevima i obaveštenjima ministarstava, Gradskog Štaba za vanrdne situacije, Privredne Komore, Sektora za vanredne situacije.


27.3.2020. godine počela je distribucija paketa osnovnih životnih namirnica namenjenih penzionerima čije penzije su manje od 30.000 dinara i korisnicima socijalne pomoći koji su stariji od 65 godina, a po tačno utvrđenoj evidenciji Centra za socijalni rad grada Beograda.

28.3.2020. godine vrši se distribucija paketa osnovnih životnih namirnica na teritoriji mesnih zajednica Vlaška, Vlaško polje, Amerić, Mala Vrbica, Senaja, Šepšin i Dubona.

Štab za vanredne situacije GO Mladenovac odobrio je Crvenom krstu Srbije à ¢€“ Crveni krst Mladenovac, da na dan 8. aprila 2020. godine sprovede akciju dobrovoljnog davanja krvi u Foajeu Centra za kulturu i turizam Mladenovca, u vremenskom periodu od 9:00 do 14:00 časova.

29.3.2020. godine vrši se distribucija paketa osnovnih životnih namirnica na teritoriji mesnih zajednica Velika Krsna i Kovačevac.

30.3.2020. godine vrši se distribucija paketa osnovnih životnih namirnica na teritoriji mesnih zajednica Selters, Markovac, Rajkovac, Jagnjilo, Rabrovac, Pružatovac i Velika Ivanča.

Po zahtevu SBIB, Štab za vanredne situacije gradske opštine Mladenovac doneo je odluku da se obezbedi svakodnevni prevoz medicinskih radnika u privremenu bolnicu na Beogradskom sajmu. Takođe, obezbeđen je prevoz za zaposlene u SBIB, koji žive na teritoriji GO Mladenovac, a koji su do odluke o ukidanju javnog prevoza koristili usluge javnog prevoza.

ZAKLjUČAK

Kol centar primio je ukupno 6735 poziva građana; građanima je podeljeno ukupno 3400 paketa prema kriterijumima: starost preko 65 godina, penzioneri socijalno ugrožena lica, samohrani roditelji, lica bez primanja i sl. građanima koji su pomoć zatražili putem Kol centra ili preko poverenika civilne zaštite. Deljenje paketa počelo je 17.3.2020. godine, a usluge volontera (donošenja paketa hrane po porudžbini i isporuke lekova) naši sugrađani koristli su više od 1000 puta.

Osnovno javno tužilaštvo zbog nepoštovanja odredaba u vezi zdravstvenih propisa za vreme epidemije iz člana 248 KZ, pokrenulo je postupke protiv 8 lica sa teritorije GO Mladenovac, od kojih je deo završen sporazumom.

Načelnik PS Mladenovac je u izveštajnom periodu podneo 8 krivičnih prijava i 9 prekršajnih prijava. U istom periodu zabeleženo je smanjenje broja krivičnih dela.

Vatrogasno spasilačka jedinica u navedenom periodu imala je 6 intervencija od kojih 2 požara na stambenim objektima, 1 požar na poljoprivrednom objektu, 1 požar na otvorenom prostoru i dva požara u sadejstvu sa drugim opštinama. Nije bilo povređenih.

Centar za socijalni rad odeljenje u Mladenovcu organizovao je dostavljanje obroka iz narodne kuhinje licima starijim od 65 godina i licima koja nisu u mogućnosti da preuzimaju obroke, niti imaju treće lice koje bi im dostavilo obroke.

Prema izveštaju Doma zdravlja Mladenovac, ova ustanova beleži dolaske pacijenata samo u hitnim slučajevima; recepti se prepisuju pozivom na broj telefona 8241-591, i elektronski se prosleđuju apotekama, a pacijentima koji se izjasne da u svom okruženju nemaju nikog mlađeg volonteri GO Mladenovac lekove nose na kućnu adresu; lica sa temperaturom primaju se u ambulanti za febrilna stanja; Hitna služba pokriva rad u noćnim satima, i u tom periodu se beleži blagi rast izlazaka na teren.

U toku ovog perioda Štab je učvrstio sistem funkcionisanja i ispunio sve zadatke gradskog i republičkog Štaba u cilju prevencije i smanjenja širenja virusa Covid 19. Štab za vanredne situacije GO Mladenovac pripremio je plan za naredni period.

ŠTAB ZA VANREDNE SITUACIJIE
NA TERITORIJI GRADSKE OPŠTINE MLADENOVAC
III-09-820-1-39/3/2020 od 30.3.2020.

Komandant Štaba
Vladan Glišić

  • Datum kreiranja: .
Prava korišćenja: Gradska opština Mladenovac. ©2005-2023.
Kontakt: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli. 
Info centar GO Mladenovac: 011/7857-846
Tehnička podrška: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.